Škodám lze zabránit


Když už některá z firem používá svá vlastní služební vozidla, nákladní automobily nebo dejme tomu stavební stroje, neměla by podceňovat ani otázku efektivity provozování této techniky. A měla by se starat nejenom o její dostatečné vytížení, ale i o to, aby tu nedocházelo zbytečně ke ztrátám a škodám, jež nejsou nevyhnutelné.

Když má firma podniková auta, která dává k dispozici svým zaměstnancům, kteří s jejich pomocí plní své pracovní povinnosti, mělo by být zajištěno, že takoví šoféři nebudou místo práce podnikat černé jízdy, krást pohonné hmoty nebo vybavení a náklad, případně dokonce celá jim svěřená vozidla. A když se na některou stavbu odvezou stavební stroje, s nimiž tam má jejich obsluha pracovat, je třeba, aby se s nimi také pracovalo tak, jak je určeno, aby se tu ani nelenošilo, ani nemelouchařilo, ani nerozkrádalo.

nakreslený náklaďák

Ovšem zkuste si něco takového uhlídat! Pro majitele firmy je to vlastně nemožné, protože tento nemůže stát nad každým zaměstnancem jako dráb, tento nemůže dnem i nocí hlídat, zda se všude děje to, co se dít má.

Ovšem zatímco pro šéfa jako takového je uhlídání podobného majetku nemožné, s pomocí sledování strojů to tento přece jenom dokáže, a to vlastně docela hravě.

auto na stavbě

U tohoto systému totiž stačí pouhé nainstalování čidel do příslušné techniky, stačí nastavení toho, co se má sledovat, a pak už se stačí jenom usadit někde k počítači, zadat přihlašovací údaje a sledovat, co je libo.

Díky tomuto systému ví majitel oné techniky nebo jím pověřená osoba o všem, o čem je třeba vědět. Nic se tu neutají, ani kdyby byly mezi kontrolující osobou a technikou stovky kilometrů. A zabrání se tak krádežím nákladu, pohonných hmot i čehokoliv jiného, ví se, kdy technika pracuje a auto jede a kdy ne, ví se, jak efektivně zaměstnanci pracují. A to logicky přináší firmě klidně i značné úspory.